mandag, november 10, 2008

Maren leiker adbusters

Dagens lille reklameinnslag: L'Oréal har funnet opp sjampo. Og balsam, det kommer vi tilbake til. Ikke akkurat funnet opp, altså, men deres sjampo er bedre. 10 ganger så mye pleie på en gang, står det i reklamen. Med** etter. Det er alltid litt gøy med * og **. Det er litt som svarene på en avisquiz, og her står de til og med sidelengs ytterst på sida så ingen skal bli frista til å sniklese.

**Testet i laboratorium med sjampo + balsam vs. vanlig sjampo.

Vanlig betyr det dårligste de har funnet, det er vanlig. Å teste sjampo og balsam mot bare sjampo, derimot, den var kreativ. Litt som å sammenlikne kaloriinnholdet i brød med og uten pålegg. Det er så ynkelig at det nesten er litt søtt. Men bare nesten.

Om vi alle kjøper produktene deres likevel får de kanskje råd til å bytte ut både reklametekstforfattere og "forskere"? Om jeg bare hadde klart å tro på at det hadde hjulpet...

2 kommentarer:

  1. Det er ikke så greit... Selv foretrekker jeg shampoo og balsam fra Lush. ;-)

    SvarSlett
  2. Jeg og, når jeg har råd. Mmmm, ting som lukter godt mmmm.

    SvarSlett