torsdag, september 04, 2008

Redsel lukter vondt

Jeg har ikke skrivi om amerikansk (eller USAnsk) politikk. Om jeg først begynner, er jeg redd jeg ikke kan slutte. Men nå gjør jeg det likevel, litegranne. Fordi forberedelser til fredelige protester blir slått hardt ned på, antakeligvis av politi som er helt overbevist om at de har med farlige terrorister å gjøre. (Og klart at den suppa var til å lage hjemmelagd pepperspray av!) Fordi kommentarfeltene på det som var av artikler om evakuering av innsatte i New Orleans i forkant av Gustav var fulle av folk som mente at de egentlig bare kunne drukne, varetektsfengsla som voldsdømte. På grunn av at det som skjedde sist gang. Men mest av alt fordi avisene ikke skriver om det, og fordi Cynthia McKinney heller ikke er noe å skrive om fordi alle veit at hun aldri kommer til å bli president. Vel, alle ville visst det dersom de visste hvem hun var.


Jeg fikk denne oppfordringa per epost i dag, fra en amerikansk radikaler jeg kjenner:

Hold oss i deres bønner... vær så snill å gjøre det dere kan for å ta avstand fra USAs myndigheter mens dere støtter Nordamerikas folk; økonomisk, spirituelt, politisk.


Gjør med det hva du vil. Jeg for min del valgte å dele det med deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar