onsdag, desember 01, 2010

For godt til å være sant

Heksa Cora Anderson forklarte trua si på denne måten: "We believe in the grass and the trees and in being sensible." Det er i grunnen en grei oppsummering - noe enkel, men får med det vesentligste.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt fortalt at religionen min er for bra. For fornuftig. For vettug til å være sann, eller så bra at den er nødt til å medføre elitisme, åndssnobberi og henholdsvis kristendommens og ateismens død. Jeg skulle tydeligvis skamme meg. Dessuten er jeg en skitten hippie som liker å klemme trær.

Nei, jeg tuller ikke. Folk er gærne.

Det er altså ikke noe galt med trua mi. Den er bare så bra at den må medføre noe dårlig.

La meg si det sånn: Det er ikke jeg som tror at alle ting er i fullkommen balanse.

3 kommentarer:

  1. Jøss, folk er rare... Trua mi er ganske grei: jeg tror det ikke før jeg får se det/kjenne det ;o)

    SvarSlett
  2. ...og siden jeg både har følt og sett så føles det temmelig ekte. Har man først følt en skikkelig dose hjerteenergi, eller den spontane forståelsen av tilhørighet når man har en sommerfugl på fingeren. Det er bare ... wow ;o)

    SvarSlett
  3. Jeg er også en skitten hippie som liker å klemme trær. Det er flere av oss. ;)

    Du har ikke blogget på lenge. (Har lest bloggen din lenge.) Hvordan går det med deg?

    http://flytendehippie.blogspot.com

    SvarSlett