tirsdag, desember 02, 2008

Markedsføring

DT har gitt ut gratis prøveabonnementer, og den andre delen av husstanden vår takka ja. Så ringte de for å spørre om hun likte avisa. Da hun svarte at for å være helt ærlig syntes hun det var en møkkaavis, kom et argument som nok er en del av grunnen til abonnementstallene, men som jeg aldri hadde trodd at de faktisk brukte som markedsføringsstrategi: "ja, men det er den eneste, da!"

Og det er jo sant nok. Hvorfor de er de eneste nevnte han klokt nok ikke.

3 kommentarer:

  1. Siden jeg et år nå har jobbet hardt med å bli innfødt Drammenser, så må jeg jo lese en lokalavis. En... det betyr DT, det, for noen annen finnes ikke. De gjør mye bra avisarbeid også, men min første innskytelse da jeg begynte å lese den var å få tak i og abonnere på "den andre" avisen. Jeg regnet med at det måtte finnes en annen, kanskje tynnere og mindre proff, gjerne dyrere. Som jeg måtte ha. Til motvekt. For denne avisa er så sterkt politisk vektet mot høyre at man kan få mark.
    Ille at et så stort område ikke er dekket av mer enn en avis.

    SvarSlett